Yamaha FZ1 2008 Andreadis engineering

Η Yamaha μας τρέλανε με την παρουσίαση του FZ1 στις αρχές του 2006 και από τότε μέχρι και σήμερα στοιχειώνει τα όνειρά μας. Μια υπέροχη γυμνή, καινούρια μοτοσικλέτα, όπου έχει καταφέρει να εμπνέει ταυτόχρονα, σοβαρότητα και δυναμισμό. Με λίγα λόγια και του σαλονιού και της ασταμάτητης καφρίλας. Κατά καιρούς, εδώ στην Andreadis Engineering σας έχουμε παρουσιάσει διάφορες παραλλαγές όσον αφορά τις βελτιώσει που μπορεί να δεχθεί μια μοτοσικλέτα όπως το FZ1 αλλά και το «ντυμένο» αδερφάκι του το FZ1 Fazer, αυτή τη φορά όμως σας έχουμε ένα κομμάτι από τα λίγα στην Ελλάδα. Αν είχατε αναρωτηθεί πόσο γομάρι, πόσο θηρίο…ε πόσο τούμπανο ρε παιδί μου μπορεί να γίνει το FZ1 της Yamaha, εμείς στην Andreadis Engineering θα σας το παρουσιάσουμε από αυτές εδώ τις γραμμές αλλά μπορείτε να το δείτε και ζωντανό στην έκθεση του καταστήματός μας.

DSC00593

Είναι ορισμένες μηχανές που πραγματικά σε προκαλούν να τις πειράξεις. Το FZ1 είναι επίτηδες φτιαγμένο γι’αυτό το σκοπό, να προκαλεί και τον ιδιοκτήτη του αλλά και τον μηχανικό που το έχει στα χέρια του γυμνό, έτοιμο να το πλάσει. Σειρά λοιπόν είχε το μοντέλο 2008 με την πανέμορφη διχρωμία του λευκού πέρλα και με μια κόκκινη γραμμή να διαπερνάει το ντεπόζιτο. Έτσι, συνεχίσαμε κι εμείς με διάφορες πικάντικες πινελιές κατακόκκινων πανάλαφρων bolt-on κομματιών από ergal, διαλεγμένα από την μεγάλη γκάμα προϊόντων της ιταλικής Lightech, όπως το κεντρικό μπουλόνι στην τιμονόπλακα, τους ρυθμιστές απόσβεσης στα upside-down, στο δοχείο υγρών, την τάπα λαδιού όπου μαζί με το πίσω κόκκινο σωληνάκι υψηλής, σε αντίθεση με τα εμπρός μαύρα, δημιουργούν μια ευχάριστη εικόνα. Το κερασάκι είναι τα υπέροχα στον ίδιο τόνο του κόκκινου ergal γκρίπ της Rizzoma, όπου έχουν και εξαιρετική αίσθηση. Λίγο πιο μέσα από τα γκρίπ όμως έχουμε θέμα και μάλιστα σοβαρό…..στα αριστερά, για αρχή, έχουμε την πανέμορφη μανέτα του συμπλέκτη η οποία είναι σπαστή αλλά έρχεται και με δική της βάση από ergal της Lightech, στην άλλη άκρη όμως, την καλή, την πιο ενδιαφέρουσα…τη δεξιά μεριά της μπάρας, έχουμε τοποθετήσει ευλαβικά την ακτινική, ιταλικής ονομασίας προέλευσης, τρόμπα φρένου της Brembo και μάλιστα όχι μια οποιαδήποτε από τον κατάλογό της, αλλά την καλύτερη που μπορεί να φορεθεί ως after-market, τελευταίας εσοδείας όπου μπορείς, ανάλογα τις συνθήκες, κατά την κίνηση (on-the-fly) να μεταβάλεις την δύναμη και την αίσθηση κατά το φρενάρισμα. Μια τρόμπα με σπαστή μανέτα και για το δρόμο αλλά και για την πίστα. Φυσικά οι εκπληκτικοί δίσκοι της Braking με σχήμα μαργαρίτα διασφαλίζουν πως δεν θα πάει χαμένο ούτε χιλιοστό στην πίεση που θα ασκήσει η ιδιοκτήτης της στο πανίσχυρο σύστημα πέδησης του FZ1 της Yamaha.

Ο μακροσκελής κατάλογος της Lightech έχει ορισμένα πολύ όμορφα και πρακτικά αξεσουάρ όπου όχι μόνον μεταμορφώνουν κατά το προσωπικό στυλ του καθενός, αλλά ταυτόχρονα δίνουν μια πολύ εξεζητημένη λειτουργικότητα κατά την οδήγηση. Τα φλασάκια από Led εμπρός και πίσω μαζί με την αναδιπλούμενη βάση πινακίδας για όλα τα σπόρ μοντέλα της αγοράς από την Lightech, είναι πανέμορφα, αφαιρούν όγκο από εκεί που δεν πρέπει να υπάρχει και ταυτόχρονα είναι εκπληκτικά στην απόδοσή τους. Τα ergal ρυθμιζόμενα και σπαστά μαρσπιέ μαζί με το carbon προστατευτικό του συμπλέκτη αλλά και τα προστατευτικά μανιτάρια της Lightech δένουν οπτικά αλλά και πρακτικά με το FZ1 όπου και επιβεβαιώνουν τη μεγάλη ποικιλία σε ποιοτικά αξεσουάρ της ιταλικής Lightech. Τα προστατευτικά της FactoryPro δεξιά κι αριστερά από το μοτέρ μαζί με τα πλαϊνά μεταλλικά καπάκια της θήκης κάτω από τη σέλα δίνουν μια πιο «ασημένια» πινελιά και κάνουν αντίθεση με το ολόχρυσο πλήρως ρυθμιζόμενο ohlins αμορτισέρ, με ξεχωριστό δοχείο αζώτου. Από στήσιμο στο δρόμο κλείσαμε….άλλωστε η ιδιοκτήτρια του FZ1 ξέρει πολύ καλά να εκμεταλλεύεται τα δικής της επιλογής, περιφεριακά. Οι άπιστοι καλύτερα να μην την ρωτήσουν τι χρόνο κάνει στις Σέρρες……

Στον κινητήρα επιλέξαμε μερικές πολύ συγκεκριμένες επεμβάσεις. Τοποθετήσαμε ελαφρύτερο βολάν, αυξήσαμε την συμπίεση, βελτιώσαμε τις εισαγωγές Venturi, κλείσαμε το AIS με χειροποίητα καπάκια Andreadis-Engineering και σε συνδυασμό με την ολόσωμη Remus Power Cone, που είναι must για τα γυμνά FZ1 και με φίλτρο αέρος της Pipercross το βάλαμε πάνω στο Fuchs δυναμόμετρό μας. Μετά από πολύ προσεκτική μελέτη και ρύθμιση του κινητήρα στο δυναμόμετρο με χάρτη φτιαγμένο για τα μέτρα του στο PowerCommanderIII, πήραμε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, ούτε τα τούρμπο δεν έχουν τέτοια λειτουργία και γκάζι…..η ευκολία με την οποία ανεβάζει στροφές τρομάζει λέμε…..αλλά σε αυτό το σημείο θέλουμε και δροσιά στον κινητήρα, πολύ δροσιά.

 

Σε αυτό το σημείο το στάνταρ ψυγείο του FZ1 την έκανε από το εμπρός μέρος της μηχανής. Στη θέση του τοποθετήσαμε ένα από τα καλύτερα και πιο εξεζητημένα hard-core αγωνιστικά και θηριώδη ψυγεία που κατασκευάζει και προμηθεύει μια ιταλική εκπληκτική εταιρεία, της οποίας το όνομα κοσμεί τις περισσότερες αγωνιστικές μηχανές στην Ευρώπη, την FEBUR. Το εξαιρετικής ποιότητα και φυσικά απόδοσης ψυγείο, ήθελε μεγάλη προσοχή κατά την τοποθέτησή του διότι είναι προορισμένο για R1 της Yamaha αλλά σας έχουμε ξαναπεί, πως τα Yamaha τα κατέχουμε χρόνια τώρα και οι προσεγμένες κατεργασίες που έγιναν για να κουμπώσει άψογα είναι τέτοιας ποιότητα που αν δεν «ξέρεις» δεν θα τις πάρεις χαμπάρι. Αυτό που πετύχαμε είναι να έχεις το μοτέρ όλη μέρα στην πίστα και να λιώνεις μόνον τα λάστιχα. Το μοτέρ είναι τόσο αξιόπιστο και τόσο δροσερό που σε προκαλεί να πηγαίνεις τάπα όλη μέρα κάθε μέρα χωρίς δισταγμό.

Αυτό το FZ1 είναι πραγματικά διαφορετικό. Δεν είναι μόνον ότι κουβαλάει πάνω του μερικά από τα καλύτερα after market κομμάτια στην αγορά, αλλά δένεται με αυτά αρμονικά και όπως το βλέπεις έτσι μια γροθιά μπροστά σου, ξέρεις πως αυτό το Yamaha δεν αστειεύεται, σου δίνει αυτό που σου υπόσχεται, παντού και πάντα.

Share
comments
 
FacebookTwitterGoogleYoutube